CBM Indicator spełnia najwyższe polskie i światowe standardy w dziedzinie etyki i metodologii badań, zarówno z perspektywy biznesowej, jak naukowej. Przestrzegamy norm i wdrażamy wzorce Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research), założonego w 1948 roku, zrzeszającego około 5000 członków z około 100 państw świata i skupiającego przedstawicieli największych, najbardziej cenionych na rynku firm badawczych.
Jesteśmy aktywnymi członkami rodzimej Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR). Uczestniczymy, podobnie jak największe firmy badawcze na polskim rynku, w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA), corocznie i nieprzerwanie od 2003 roku otrzymując w drodze audytu certyfikaty w następujących obszarach: badań realizowanych techniką ankieterskich wywiadów osobistych/audytoryjnych – PAPI, badań realizowanych techniką ankieterskich wywiadów telefonicznych z systemowym wspomaganiem komputerowym – CATI oraz badań jakościowych. Od 2008 roku otrzymujemy dodatkowo certyfikat w obszarze badań CAWI, a od 2014 – badań realizowanych techniką ankieterskich wywiadów osobistych ze wspomaganiem komputerowym – CAPI.
Nasi pracownicy przestrzegają ustaleń i zaleceń etycznych Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (PTS) oraz Międzynarodowego Towarzystwa Socjologicznego (International Sociological Association, ISA) powstałego w 1949 pod auspicjami UNESCO.
Jesteśmy również członkami-założycielami powstałego w 1994 roku Polskiego Towarzystwa Badań Opinii i Rynku. Funkcję prezesa tego stowarzyszenia przez wiele lat piastował prezes firmy profesor Jan Garlicki. Uczestniczymy również w programie „Twoja Opinia ma znacznie” od momentu jego zaistnienia w 2005 roku.
Jako przedsiębiorcy podporządkowujemy się standardom Międzynarodowej Izby Handlowej (International Chamber of Commerce, ICC).