Specjalizacje

h-motoRynek motoryzacyjny

RYNEK MOTORYZACYJNY

CBM INDICATOR specjalizuje się w badaniach rynku motoryzacyjnego. Nasza agencja realizuje w tym segmencie rynku zarówno badania ad hoc, jak i badania syndykatowe. Oprócz rynku samochodów osobowych, przeprowadzamy też badania rynku jednośladów i pojazdów dostawczych oraz ciężarowych.

Mamy doświadczenie nie tylko w badaniu rynku samochodów nowych, ale także sposobów ich finansowania. Od początku 2013 roku CBM INDICATOR współpracuje także z międzynarodową firmą specjalizującą się w badaniu rynku posprzedażowego (części zamiennych, usług naprawczych i dystrybucji) – GiPA. W ramach tej współpracy CBM INDICATOR przeprowadza syndykatowe badania ilościowe użytkowników samochodów osobowych (próby od 2 do 3 tys. badanych) i profesjonalistów rynku motoryzacyjnego (600-800 przebadanych firm w jednej fali).

W zakresie projektów ad hoc proponujemy Państwu m.in. następujące rozwiązania:

  • Badania wizerunkowe (świadomość i wizerunek marki)
  • Badania satysfakcji klienta
  • Analizę konkurencji
  • Analizę dystrybucji
  • Badania potencjału rynku
  • Badania cenowe

Tematyka badań

Przeprowadzaliśmy już m. in. następujące badania:

  • Badanie przedpromocyjne przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu samochodu osobowego
  • Badania popytu na pick-upy oraz porównanie modeli samochodów typu pick-up
  • Badanie dostępności części zamiennych do samochodów
  • Badanie jakości obsługi u dealerów samochodów oraz w punktach serwisowych
  • Badania trackingowe użytkowników samochodów osobowych, jednośladów
  • Badania warsztatów i sklepów motoryzacyjnych
  • Badania cenowe (części zamiennych) na różnych poziomach dystrybucji
  • Badania lekkich pojazdów użytkowych (dostawczych do 3,5 t)
  • Badanie rynku konkretnych produktów, m.in. części klimatyzacji, układu hamulcowego, turbosprężarek…

 

 

h-teleRynek telekomunikacyjny

RYNEK TELEKOMUNIKACYJNY

CBM INDICATOR posiada bogate doświadczenie w badaniach rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W zakresie tej specjalizacji od wielu lat znajdujemy się w czołówce polskich firm badawczych w rankingu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Badania rynku telekomunikacyjnego realizujemy wśród zróżnicowanych grup docelowych. Mając na uwadze zróżnicowane potrzeby klientów oraz specyfikę rynku telekomunikacyjnego, w praktyce badawczej wykorzystujemy szerokie spektrum metod badań ilościowych oraz jakościowych. Nie ograniczamy się jedynie do jednej metody zbierania i analizowania danych. Projektując badania wykorzystujemy strategie metod mieszanych (mixed-mode), która polega na łączeniu wielu metod ilościowych i jakościowych w celu pogłębienia analizy i zredukowania wad pojedynczej metody badawczej. Przykładem są badania on-line (CAWI, Computer Assisted Web Interview) z możliwością oceny materiałów reklamowych w postaci obrazu lub dźwięku, a także klasyczne indywidualne wywiady pogłębione (IDI, Individual In-Depth Interview) połączone z badaniami neuromarketingowymi – Brain Tracking oraz Eye Tracking.

Prowadzimy badania wspierające działania strategiczne, komunikacyjne, jak i pozostałe aktywności marketingowe polskich firm telekomunikacyjnych. Jedną z naszych kluczowych specjalizacji są badania skoncentrowane na szacowaniu ilościowej wielkości rynku telekomunikacyjnego oraz jego wielkości wartościowej. Tego rodzaju badaniom poddajemy zróżnicowane produkty i usługi, wymieniając chociażby usługi telefonii stacjonarnej i mobilnej, usługi dostępu do Internetu stacjonarnego i mobilnego, usługi transmisji danych oraz szeroką gamę usług ICT. Dzięki zastosowaniu określonych podejść metodologicznych, umożliwiamy również porównywanie wyników w czasie i monitorowanie zmian dokonujących się na rynku.

Tematyka badań

  • Badania wolumenowe i wartościowe rynku usług telekomunikacyjnych
  • Badanie poziomu satysfakcji klientów z usług telekomunikacyjnych
  • Zainteresowanie klientów instytucjonalnych nowymi usługami
  • Oczekiwania cenowe potencjalnych użytkowników nowych usług
  • Satysfakcja klientów ze współpracy z opiekunem biznesowym
  • Lojalność klientów poszczególnych operatorów telekomunikacyjnych
  • Wizerunek firmy i znajomość zakresu jej usług – opinie klientów indywidualnych i instytucjonalnych
  • Wizerunek firmy na tle innych operatorów telefonii komórkowej w Polsce
  • Potrzeby klientów instytucjonalnych w zakresie przebiegu współpracy z opiekunem biznesowym
  • Badanie percepcji jakości zasięgu sieci telefonii komórkowej
  • Segmentacja klientów usług telekomunikacyjnych – indywidualni i instytucjonalni
  • Test projektów folderów
  • Badanie odbioru kampanii reklamowej usług telekomunikacyjnych

Wybrani klienci

h-alkoRynek napojów alkoholowych

RYNEK NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH

Badania rynku napojów alkoholowych to jedna z wiodących specjalizacji naszej firmy. Dzięki współpracy z największymi producentami z tego sektora wypracowaliśmy szereg własnych metod badawczych.

Wiedzę o konsumentach i doświadczenie w tym sektorze od kilkunastu lat zdobywamy prowadząc badanie typu omnibus (wyniki są dostępne dla wielu klientów): Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w Polsce. Na podstawie wyników naszych badań ukazują się cyklicznie artykuły w miesięczniku branżowym „Rynki Alkoholowe”.

Rynek napojów alkoholowych cechuje duża dynamika zmian: producenci stale wprowadzają nowe produkty a konsumenci stają się coraz bardziej świadomi. Korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia, za pomocą najnowszych narzędzi badawczych pomagamy rozwiązywać problemy i podejmować decyzje marketingowe. Badamy preferencje klientów. Prowadzimy testy nazw i opakowań a także testy smaku alkoholi. Realizujemy także badania wizerunku marek oraz ich pozycji rynkowej.

Wybrani klienci

  • cedc
  • sobieski
  • białystok
h-finanseRynek usług finansowych i ubezpieczeniowych

RYNEK USŁUG FINANSOWYCH I UBEZPIECZENIOWYCH

CBM INDICATOR od wielu lat prowadzi badania rynku finansowego zarówno na indywidualne zlecenia Klientów, jak i syndykatowe projekty w tym obszarze, głównie badania bankowości przedsiębiorstw:
„Małe firmy o usługach bankowych”,
„Średnie firmy o usługach bankowych”
„Ocena oferty bankowej dla dużych i największych przedsiębiorstw”.

Posiadamy duże doświadczenie w realizacji badań dla firm z sektora usług finansowych i ubezpieczeniowych. Oferujemy szeroki wachlarz metodologicznych rozwiązań oraz unikalne podejścia badawcze oraz wskaźniki.

Specjalizujemy się w badaniach wizerunku oraz satysfakcji klienckiej. Badania wizerunku oparte są na rekonstrukcji trzech aspektów postawy: poznawczego, emocjonalnego i behawioralnego. Badania satysfakcji opierają się na czynnikach które wpływają na poziom satysfakcji klienckiej. Te wskaźniki  to: jakość relacji z klientem, polityka sprzedażowa i posprzedażowa.

CBM INDICATOR jest również zaangażowany w tworzenie rankingu „Bank Najbliższy Klientowi” – projektu prowadzonego wraz z Dziennikiem Gazeta Prawna i ExpanderAdvisors.

Tematyka wybranych projektów zrealizowanych dla klientów z sektora finansowego:

  • Analiza rynku ubezpieczeń na życie
  • Kliencki ranking banków
  • Konkurencyjność cenowa i ofertowa banku
  • Kredyt handlowy w Polsce  – stopień wykorzystania przez podmioty gospodarcze
  • Kredyty samochodowe
  • Nowe rynki inwestycyjne w Polsce
  • Ocena oferty bankowej dla dużych i największych firm
  • Opinia inwestorów giełdowych o polskim rynku inwestycyjnym
  • Opinia inwestorów o warunkach (społecznych i ekonomicznych) inwestowania w Polsce
  • Opinia publiczna o inwestycjach zagranicznych
  • Opinie klientów banku na temat jakości obsługi bankowej
  • Opinie Polaków na temat oszczędzania i inwestowania
  • Potrzeby banków w zakresie szkolenia i wdrażania marketingu
  • Potrzeby  w zakresie finansowania zewnętrznego przedsiębiorstw
  • Rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe w Polsce – opinie klientów
  • Rynek grupowych ubezpieczeń na życie
  • Rynek kredytów mieszkaniowych  w opinii klientów
  • Segmentacja klientów indywidualnych  polskiego rynku ubezpieczeń na życie
  • Segmentacja klientów instytucjonalnych polskiego rynku ubezpieczeń na życie
  • Społeczny odbiór akcji promocyjnej towarzystwa ubezpieczeń na życie
  • Spółki z udziałem zagranicznym a władza lokalna
  • Stopień rozpowszechnienia lokat terminowych w polskim systemie bankowym
  • Styczność finansów osobistych i formowych wśród mikroprzedsiębiorców
  • Wartościowanie cech produktów bankowych
  • Wizerunek banku – klienci indywidualni
  • Wizerunek wielkich korporacji
  • Wykorzystanie usług i produktów bankowych w sektorze małych i średnich firm
  • Znaczenie kart bankomatowych  w polskim systemie bankowym – opinie klientów indywidualnych

Lista wybranych klientów sektora finansowego

Copyright © 2016 Indicator Sp. z o.o.

Certyfikat PKJPAPolskie towarzystwo badaczy rynku i opiniiEuropejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i RynkuOrganizacja Firm Badania Opinii i RynkuRzetelna FirmaTwoja opinia ma znaczenie
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.