Badania segmentacyjne

Współcześnie przedsiębiorstwo, chcąc osiągnąć swoje cele rynkowe, musi sprzedawać produkty oczekiwane i poszukiwane przez klientów. Kluczem jest ukierunkowanie działalności na wybrane grupy celowe. Wymaga to prawidłowej segmentacji rynku, czyli jego podziału według określonych kryteriów na jednorodne grupy klientów. Wyznaczają one obszar działania i stanowią punkt odniesienia do formułowania programu działań rynkowych. Aby zidentyfikować segmenty rynku, należy za pomocą badań marketingowych poznać różnice występujące między nabywcami produktów i usług. CBM INDICATOR opracowuje następujące rodzaje segmentacji:

  • analizy segmentacyjne produktów i marek,
  • analizy struktury rynków i kategorii,
  • segmentacje oparte na profilach socjo-demograficznych,
  • segmentacje psychograficzne „stylów życia” konsumentów,
  • segmentacje wg wzorów zachowań, wyznawanych wartości i celów życia,
  • segmentacje internautów i użytkowników stron branżowych

Copyright © 2016 Indicator Sp. z o.o.

Certyfikat PKJPAPolskie towarzystwo badaczy rynku i opiniiEuropejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i RynkuOrganizacja Firm Badania Opinii i RynkuRzetelna FirmaTwoja opinia ma znaczenie
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.