Współcześnie przedsiębiorstwo, chcąc osiągnąć swoje cele rynkowe, musi sprzedawać produkty oczekiwane i poszukiwane przez klientów. Kluczem jest ukierunkowanie działalności na wybrane grupy celowe. Wymaga to prawidłowej segmentacji rynku, czyli jego podziału według określonych kryteriów na jednorodne grupy klientów. Wyznaczają one obszar działania i stanowią punkt odniesienia do formułowania programu działań rynkowych. Aby zidentyfikować segmenty rynku, należy za pomocą badań marketingowych poznać różnice występujące między nabywcami produktów i usług. CBM INDICATOR opracowuje następujące rodzaje segmentacji:
- analizy segmentacyjne produktów i marek,
- analizy struktury rynków i kategorii,
- segmentacje oparte na profilach socjo-demograficznych,
- segmentacje psychograficzne „stylów życia” konsumentów,
- segmentacje wg wzorów zachowań, wyznawanych wartości i celów życia,
- segmentacje internautów i użytkowników stron branżowych