Badania ceny

Jednym z najważniejszych elementów odpowiedniej strategii marketingowej jest określenie optymalnych cen towarów i usług. Ustalony poziom ceny danego produktu jest czynnikiem generującym wielkość popytu. Stąd należy dokładnie wiedzieć, czy zakładana cena jest akceptowalna dla konsumentów oraz czy pozwoli na skuteczną walkę w otoczeniu konkurencyjnym. Badania cenowe pozwalają ustalić poziom wrażliwości na cenę, a także określenie jej na takim poziomie, aby uzyskać pożądaną wielkość popytu. Do szacowania wrażliwości cenowej, wpływu czynników pozacenowych na zamiar zakupu oraz optymalizacji cen produktów stosujemy następujące zaawansowane metody badawcze:

  • metoda łącznego oddziaływania cenowych i pozacenowych czynników popytu (Conjoint),
  • PSM (Price Sensitivity Meter),
  • BPTO (Brand-Price Trade-Off).

Copyright © 2016 Indicator Sp. z o.o.

Certyfikat PKJPAPolskie towarzystwo badaczy rynku i opiniiEuropejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i RynkuOrganizacja Firm Badania Opinii i RynkuRzetelna FirmaTwoja opinia ma znaczenie
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.