CBM INDICATOR specjalizuje się w badaniach rynku motoryzacyjnego. Nasza agencja realizuje w tym segmencie rynku zarówno badania ad hoc, jak i badania syndykatowe. Oprócz rynku samochodów osobowych, przeprowadzamy też badania rynku jednośladów i pojazdów dostawczych oraz ciężarowych.
Mamy doświadczenie nie tylko w badaniu rynku samochodów nowych, ale także sposobów ich finansowania. Od początku 2013 roku CBM INDICATOR współpracuje także z międzynarodową firmą specjalizującą się w badaniu rynku posprzedażowego (części zamiennych, usług naprawczych i dystrybucji) – GiPA. W ramach tej współpracy CBM INDICATOR przeprowadza syndykatowe badania ilościowe użytkowników samochodów osobowych (próby od 2 do 3 tys. badanych) i profesjonalistów rynku motoryzacyjnego (600-800 przebadanych firm w jednej fali).
W zakresie projektów ad hoc proponujemy Państwu m.in. następujące rozwiązania:
Tematyka badań
Przeprowadzaliśmy już m. in. następujące badania:
CBM INDICATOR posiada bogate doświadczenie w badaniach rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W zakresie tej specjalizacji od wielu lat znajdujemy się w czołówce polskich firm badawczych w rankingu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Badania rynku telekomunikacyjnego realizujemy wśród zróżnicowanych grup docelowych. Mając na uwadze zróżnicowane potrzeby klientów oraz specyfikę rynku telekomunikacyjnego, w praktyce badawczej wykorzystujemy szerokie spektrum metod badań ilościowych oraz jakościowych. Nie ograniczamy się jedynie do jednej metody zbierania i analizowania danych. Projektując badania wykorzystujemy strategie metod mieszanych (mixed-mode), która polega na łączeniu wielu metod ilościowych i jakościowych w celu pogłębienia analizy i zredukowania wad pojedynczej metody badawczej. Przykładem są badania on-line (CAWI, Computer Assisted Web Interview) z możliwością oceny materiałów reklamowych w postaci obrazu lub dźwięku, a także klasyczne indywidualne wywiady pogłębione (IDI, Individual In-Depth Interview) połączone z badaniami neuromarketingowymi – Brain Tracking oraz Eye Tracking.
Prowadzimy badania wspierające działania strategiczne, komunikacyjne, jak i pozostałe aktywności marketingowe polskich firm telekomunikacyjnych. Jedną z naszych kluczowych specjalizacji są badania skoncentrowane na szacowaniu ilościowej wielkości rynku telekomunikacyjnego oraz jego wielkości wartościowej. Tego rodzaju badaniom poddajemy zróżnicowane produkty i usługi, wymieniając chociażby usługi telefonii stacjonarnej i mobilnej, usługi dostępu do Internetu stacjonarnego i mobilnego, usługi transmisji danych oraz szeroką gamę usług ICT. Dzięki zastosowaniu określonych podejść metodologicznych, umożliwiamy również porównywanie wyników w czasie i monitorowanie zmian dokonujących się na rynku.
Tematyka badań
Wybrani klienci
Badania rynku napojów alkoholowych to jedna z wiodących specjalizacji naszej firmy. Dzięki współpracy z największymi producentami z tego sektora wypracowaliśmy szereg własnych metod badawczych.
Wiedzę o konsumentach i doświadczenie w tym sektorze od kilkunastu lat zdobywamy prowadząc badanie typu omnibus (wyniki są dostępne dla wielu klientów): Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w Polsce. Na podstawie wyników naszych badań ukazują się cyklicznie artykuły w miesięczniku branżowym „Rynki Alkoholowe”.
Rynek napojów alkoholowych cechuje duża dynamika zmian: producenci stale wprowadzają nowe produkty a konsumenci stają się coraz bardziej świadomi. Korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia, za pomocą najnowszych narzędzi badawczych pomagamy rozwiązywać problemy i podejmować decyzje marketingowe. Badamy preferencje klientów. Prowadzimy testy nazw i opakowań a także testy smaku alkoholi. Realizujemy także badania wizerunku marek oraz ich pozycji rynkowej.
Wybrani klienci
CBM INDICATOR od wielu lat prowadzi badania rynku finansowego zarówno na indywidualne zlecenia Klientów, jak i syndykatowe projekty w tym obszarze, głównie badania bankowości przedsiębiorstw:
„Małe firmy o usługach bankowych”,
„Średnie firmy o usługach bankowych”
„Ocena oferty bankowej dla dużych i największych przedsiębiorstw”.
Posiadamy duże doświadczenie w realizacji badań dla firm z sektora usług finansowych i ubezpieczeniowych. Oferujemy szeroki wachlarz metodologicznych rozwiązań oraz unikalne podejścia badawcze oraz wskaźniki.
Specjalizujemy się w badaniach wizerunku oraz satysfakcji klienckiej. Badania wizerunku oparte są na rekonstrukcji trzech aspektów postawy: poznawczego, emocjonalnego i behawioralnego. Badania satysfakcji opierają się na czynnikach które wpływają na poziom satysfakcji klienckiej. Te wskaźniki to: jakość relacji z klientem, polityka sprzedażowa i posprzedażowa.
CBM INDICATOR jest również zaangażowany w tworzenie rankingu „Bank Najbliższy Klientowi” – projektu prowadzonego wraz z Dziennikiem Gazeta Prawna i ExpanderAdvisors.
Tematyka wybranych projektów zrealizowanych dla klientów z sektora finansowego:
Lista wybranych klientów sektora finansowego